NEKED AHHOZ IS PROTEKCIÓ KELLETT, HOGY SENKI LÉGY!
KÖZBESZÉD
KÖSZÖNET
a BESZÓLUNK POPRTÁL működtetését
támogató utalásokért! Bankszámlaszám:
BESZÓLUNK 10101559-22006000-01005002
ELKÖTELEZETTSÉG
A
BESZÓLUNK PORTÁL nem tesz közzé rasszista, mások vallását, nemzeti,
nemzetiségi, szexuális vagy politikai és világnézeti hovatartozását
gyalázó, sértő, obszcén vagy trágár kategóriába tartozó képet illetve
szöveget, ilyen jellegű tartalmat.
BESZÓLUNK
MAGYAR
CIVIL VAGYOK!
Magyar
civil vagyok. Egy a listázott magyar civilek közül. A hatalom
alattvalói viszonyulást vár tőlem. Szoktatni akar az illiberálishoz. De
velem nem megy.
Magyar civil vagyok. Olyan amilyen. Változást
akarok. Azt, hogy másképp legyen. Legyen demokrácia, jobb élet, jobb
gyógyítás, meg ilyenek. És kérem a részem a közösből. Ami nekem jár ne
más tegye zsebre.
A kormány ódákat zeng a sikereiről, a valóság
meg az, hogy nem élünk jobban mint a rendszerváltáskor. 32 év a
semmibe. 2010-ben 1 euró 265 forint. 2020-ban 1
euró 365
forint. A gazdasági növekedést, a béremelkedést elvitte a
forint
leértékelődése. A nyugdíjasok közül sokan éheznek a nyugdíjak hatalmas
értékvesztése miatt.
Magyar civil vagyok. A kormány állandóan
konzultál velem arról amit már eldöntöttek, meg nem is igazán lényeges,
amúgy meg az ő érdeküket szolgálja.
A magyar civil vagyok.
Olyan országban akarok élni ahol több a szabadság mint a kényszer és
több a jó mint a rossz. Ahol van hitele a szónak. Ahol a JOBBAN
TELJESÍTÜNK, JOBBAN ÉLÜNK, nem csupán propaganda, hanem megélhető valós
állapot. És nem csupán a hatalomhoz közel állóknak. Ahol a hatalom nem
stadionokra és vezetők kedvteléseire költi a közpénzt, hanem
gyógyításra és oktatásra.
MAGYAR
CIVIL VAGYOK. EGY
ÉLETEM VAN ÉS EGY SZAVAZATOM. A MÚLTAM ELVETTÉK, A JÖVŐMET NEM
ADOM.
2022-BEN
A VÁLTOZÁSRA SZAVAZOK.
ILLIBERÁLIS
POLITIKAI VELEJÁRÓJA AZ ILLIBERÁLIS A JOGALKALMAZÁS?
Lehetséges,
hogy a jelenleg Magyarországon fennálló illiberális politikai rendszer
természetes velejárója az illiberális jogalkalmazás?
Az illiberális jogalkalmazás új
értelmezést adna a jogállamnak, a jogállamiságnak, a jog
uralmának?
Ez
az a kérdés amire az EU konkrét eseteket illetően választ vár, de ennél
jóval súlyosabb hazai vetülete is van az illiberális jogalkalmazás
kérdésének. Az igazságszolgáltatás legfelső szintjét
képviselő
Kúria és Legfőbb Ügyészség állásfoglalása a fiktív jogszabályok
alkalmazásának és hatályban tartásának kérdését illetően ellentmond
minden eddiginek amit a jogállam, jogállamiság, a jog uralma
vonatkozásában megismertünk.
Tisztázásra váró kérdés: mi tekinthető
az illiberális jogalkalmazás sajátosságának?
Az
illiberális jogalkalmazás sajátossága, hogy természetes jogállapotnak
tekinti a hibrid jogrend és hibrid jogállapot létezését,
amikor egyaránt hatályban vannak a törvényes jogalkotással
létrejött legitim jogszabályok és a törvényen kívüli jogalkotással
létesített, bírósági eljárásokban és határozatokban alkalmazott fiktív
illegitim jogszabályok is és léteznek a külön, egyes személyekre
vonatkozóan létesített privát fiktív jogszabályok, melyeket bírósági
határozatokkal emeltek be a magyar jogrendbe?
Az illiberális
jogalkalmazás sajátossága, hogy az állampolgárt mint jogalanyt
alávetett, alárendelt szerepbe, helyzetbe kényszerítve alávetettként
kezeli, nem biztosítja számára, hogy megismerje a vele szemben
alkalmazott jogszabályok jogszabályhelyének, tartalmának, szövegének
megismerését, az ügyében alkalmazott szakértői vélemények tartalmának,
azonosító adatainak és forrásának megismerését?
Az illiberális
jogalkalmazás sajátossága, hogy a jogszabályokhoz való kötöttség
helyett szabad kezet ad a bíráknak, ügyészeknek, hogy akár érdekek,
akár egyéni megítélésük szerint járjanak el állampolgárokkal szemben és
döntsenek ügyeikben? Fiktív jogszabályokat, fiktív szakértői
véleményeket alkalmazzanak és hatályban tartsanak fiktív
jogszabályokat, fiktív szakértői véleményeket alkalmazó bírósági
határozatokat?
Az illiberális jogalkalmazás velejárója, hogy
bírák, ügyészek fiktív jogszabályokat kreálhatnak és tarthatnak
hatályban bármilyen hosszú ideig, következmények nélkül? A bírósági
eljárás, ügyészségi vizsgálat során a jogsértések sokaságát eltűrni
kénytelen állampolgároknak nem áll módjukban, hogy érvényesüljön az
alkotmány, az alaptörvény, a jogállam biztosította jogorvoslat?
Ezek
a kérdések elvi szinten felvethető, jogi fórumokon megvitatható
kérdések lennének addig, amíg a Legfőbb Ügyészség és a Kúria konkrét
ügyben, konkrét beadványra adott állásfoglalása ne azt mutatná, hogy
ezek valójában már nem kérdések.
/ VÉLEMÉNYALAPÚ TARTALOM. /
MELLÉFOGÁS?
BAKLÖVÉS? LOGIKAI BUKFENC? VAGY VALAMI MÁS?
NAGY
ÖTLET A NÉPSZAVAZÁS, AMINEK KAMPÁNYÁBÓL MINDEN MAGYAR MEGTUDHATJA, hogy
a születéssel nyert nemi identitás akár átmeneti állapot lehet, mert
nyugaton végeznek nemváltó műtéteket és bárkiből lehet más mint aminek
született. DE A NÉPSZAVAZÁS SORÁN SZAVAZattAL TÁMOGATHATÓ, HOGY AZ EZT
MEGISMERTETŐ, NÉPSZERŰSÍTŐ KOMMUNIKÁCIÓ TILTVA LEGYEN MÉDIÁBAN,
ISKOLÁBAN, ÓVODÁBAN. TILTVA LEGYEN A SZEXUÁLIS MÉDITARTALOM IS, A
SZEXUÁLIS IRÁNYULTSÁGOT BEMUTATÓ TÁKÉKOZTATÓ ELŐADÁSOK
HASONLÓAN.
AHHOZ
VISZONT, HOGY ERRŐL NÉPSZAVAZNI LEHESSEN ALAPOSAN, RÉSZLETESEN EL KELL
MAGYARÁZNI MIRŐL IS VAN SZÓ, ALKOTMÁNYOS KÖTELESSÉG, EZÉRT ERRŐL SZÓL A
NÉPSZAVAZÁS KAMPÁNYA.
VAGYIS
A KAMPÁNY SOKKAL ALAPOSABBAN, RÉSZLETESEBBEN TÁJÉKOZTAT ARRÓL, AMIRŐL
NEM SZABAD BESZÉLNI MAJD ISKOLÁBAN, ÓVODÁBAN, MÉDIÁBAN, HISZEN ENNEK
TILTÁSÁHOZ KÉR TÁMOGATÓ SZAVAZATOKAT A NÉPSZAVAZÁS.
EZ AKKORA LOGIKAI BUKFENC, HOGY KÉTSÉGESSÉ TESZI A KORMÁNYZÁSRA VALÓ
ALKALMASSÁGOT.
Átgondolta
valaki, hogy ez milyen gondolatokat indíthat el a szülők és a gyerekek
fejében? A népszavazás kampánya sokkal több információt juttat el a
társadalomhoz, mint amennyinek a tiltásához kérik a választók
támogatását. A népszavazás sokkal nagyobb ismertséget adott a témának
mintha hallgattak volna róla és rendelettel oldják meg, hogy óvodákban,
iskolákban, a médiában ne essen erről szó.
A
facebookon már most lehet olvasni meglepő bejegyzéseket. Gyerekek azzal
mennek a szülőkhöz, hogy tényleg lehet a lányból fiú, a fiúból lány ha
ezt szeretné. Eddig ez nem volt téma, néhány kivétellel mindenki
elfogadta azt aminek született és úgy élt. Most meg a népszavazási
kampányból kihallani, hogy a születési állapot egy induló állapot, amin
lehet orvosi beavatkozással változtatni.
Iszonyú
nagy melléfogás ez a gyermekvédelmi népszavazás. Nem lett átgondolva.
Ami megdöbbentő, hogy nem csak gyerekek ábrándoznak, hogy akár
ellenkező neműek is lehetnének, hanem számos szülő is lehetőséget lát
benne. Például aki nagyon fiút szeretett volna, de három lánya
született, nem tartaná rossz megoldásnak egyik lánya átoperáltatását,
aki legtöbbször fiúkkal játszik, jól focizik és vele szokott meccset
nézni.
Legjobb
lenne lefújni és egy rendelettel megoldani, mert ez így vállalhatatlan.
Naponta tízszer elmondják kampány keretében azt az információt aminek
tiltásához kérik az állampolgárok támogatásat, hogy ne lehessen róla
beszélni?
NeresmagyAR
MINDENT ELHISZ. ELHISZI AZ ILLIBERÁLIST, ELHISZI A
SZÁRNYALÁST.
elhiszi, hogy neki így jó. Sőt ilyen jó még soha nem volt neki.
Neresmagyar
elhiszi, hogy a Magyarországot sok tízezer milliárd forint uniós
támogatással segítő Brüsszel az igazi ellenség és nekünk MoszkVa a
barátunk, akitől 4 %-os kamattal vettünk fel 10 milliárd euró vagyis
3000 milliárd forint hitelt, amikor a világpiacon a hitel kamata csak 1
% volt.
Neresmagyar elhiszi és támogatja az orbáni politikát,
hogy nem nekünk kell alkalmazkodni az Európai Unió közösségéhez,
szabályaihoz, hanem nekik kell alkalmazkodni hozzánk.
Elhiszi,
hogy nem az orbáni politikán kell változtatni, hanem az EU politikáján
és illiberális fordulatra van szükség az EU-ban és Európában. Elhiszi,
hogy számunkra Brüsszel az ellenség és nem Moszkva.
Elhiszi, hogy Magyarországnak már jobb lenne
az EU-n kívül, orosz típusú demokráciával és orosz illiberális jóléttel.
/ VÉLEMÉNYALAPÚ TARTALOM. /
ARANYÉVEK
2014-et
követően 30 milliárd euró uniós támogatás jön Magyarországra, ami a
magyar GDP közel 30 %-a. Ennyi pénzből okos gazdaságpolitikával, a
nagyléptékű fejlődésre kidolgozott tervek megfinanszírozásával, a
korrupciós csatornák elzárásával, az ugrásszerű gazdasági növekedést
eredményező projektek uniós támogatásával megteremthető lenne a
magyarországi jólét gazdasági alapja.
Addig kell elvégezni a
történelmi küldetést és megteremteni a jólétet hozó jövő alapjait amíg
az aranyévek tartanak. A magyar történelem során még egyetlen
vezetőnek, egyetlen kormánynak, hatalomnak sem állt ennyi pénz a
rendelkezésére mint a mostani kormánynak, a mostani miniszterelnöknek,
hogy a magyar emberek igényei szerinti jövőt teremtsen.
A
mostani helyzet rendkívüli. Rendkívüli lehetőség, ami valószínűen soha
nem ismétlődik a magyar történelemben. Ennyi pénzből 30
komplett
autógyárat vehetne Magyarország, 30 olyan komplett autógyárat mint pl.
a kecskeméti Mercedes gyár. Sem a most élő magyarok, sem az utókor nem
fog felmentést adni a mostani vezetőknek, ha ezt a hatalmas összeget, a
nemzet pénzét nem jólétet hozó gazdaságfejlesztésre fordítják. A
valamikor nekünk szánt Marshall-segélynél jóval nagyobb mértékű
támogatást kapunk, hogy felzárkózzunk a fejlett államokhoz és nálunk is
megteremthető legyen a nyugati életszínvonal, a nyugati jólét.
A
mostani kormány el nem hárítható felelőssége, hogy teljesítse
történelmi küldetését és megteremtse a hatalmas összegű támogatásból a
jólét gazdasági alapjait Magyarországon. Úgy mint ahogyan Ausztriában
csinálták.
KAPUK
BUDAPEST HATÁRÁN
Az ELLENZÉKI SZÖVETSÉG / ELLENZÉK 2
/ KÖZÖSEN BUDAPESTÉRT programjának KAPUK BUDAPEST
HATÁRÁN című fejezete.
A
KAPUK BUDAPEST HATÁRÁN részprogram alatt olyan megoldások
értendők melyek kapukat képezve, kapuként működve Budapest határánál
megfogják a környező településekről és az ország területéről Budapest
belsejébe özönlő közel 1 millió gépkocsi jelentős részét.
Budapest
az ország fővárosa 1,7 millió lakossal, de napközben ehhez adódik még
az a közel 1 millió fő aki a környező településekről Budapesrre jár
dolgozni, tanulni, vásárolni vagy ügyet intézni. Ezen felüli létszámot
jelentenek a vidékről a fővárosba bármilyen céllal eseti vagy gyakori
alkalommal autóval érkezők.
Az, hogy jelentős számú
parkolóhelyet elfoglalnak csak a probléma egyik részét jelenti, jóval
súlyosabb következmény a közlekedési dugók állandósulása, az araszolva
haladó vagy álló gépkocsik által okozott környezetszennyezés, a
forgalmas útszakaszok túlterheltsége.
A dugódíj valamelyest
csökkentheti a zsúfoltságot, de nem oldja meg a problémát. Inkább
bürokrata mint kreatív megoldás. Aki tud az fizet és marad a dugók
sokasága és az erős környezetszennyezés. A KAPUK BUDAPEST
HATÁRÁN
megoldás elvetette a bürokrata szemléletet, így elvetette a dugódíj
bevezetését, helyette érdekmotívált rendszert kínál.
A KAPUK
BUDAPEST HATÁRÁN koncepció szerint a környező településekről
Budapestre vezető utak és a főutak mentén Budapest határához közel
Budapest területén hatalmas üzletközpontok létesülnek rengeteg autónak
ingyenes parkolási lehetőséget biztosító őrzött giga parkolókkal.
A
főbárosba érkezők a giga parkolókban hagynák autóikat és onnan a 2-5
percenként induló elektromos buszokkal mennének tovább a legközelebbi
közlekedési csomópontig. Ahol megoldható ott kötöttpályás
közlekedéssel, villamos, HÉV szerelvényekkel jutnának be a városba.
Az
üzletközpontok területén nem csupán bevásárlóközpontok lennének, hanem
számos kisebb-nagyobb üzlet és bankfiókok mellett számos más
szolgáltatást nyújtó vállalkozás is.
A fővárosba igyekvők
leparkolva autójukat az őrzött gigaparkolóban nem fizetnének parkolási
díjat és ingyen, rövid idő alatt tudnának elérni a legközelebbi
közlekedési csomópontig. Az autóval történő araszolás helyett jóval
gyorsabban érhetnének célba. Hazafelé ugyancsak kihagyhatnák a dugót és
sokkal gyorsabban jutnának el a parkolóba autójukhoz.
Az
üzletközpontban lévő üzletekben bevásárolhatnának, intézhetnék
ügyeiket, igénybe vehetnék a szolgáltatásokat, majd autójukba ülve
araszolgatás helyett jóval könnyebben és gyorsabban hazajutnának.
Budapesten
sok parkolóhely felszabadulna, jelentősen csökkenhetne az utak
zsúfoltsága, a környezetszennyezés és a közlekedési dugők jelentős
része is megszűnne.
Budapest nem csupán szép, de élhetőbb város lenne.
A
SPORT ELVISZI A PÉNZT
A
magyar költségvetésben is léteznek arányok, hányadok, hogy mire mennyi
pénzt lehet illetve szabad költeni, hogy létezzen a társadalom
érdekeit, szükségleteit leképező arányosság. A magyar költségvetésben
ez az arányosság már régen felborult. Már jó ideje nem a társadalom
igényeit, szükségleteit, érdekeit leképező arányosság érvényesül.
A
sportberuházások arányosság tekintetében a lehetséges több mint
tízszeresét viszik el a költségvetésből, a gyógyítás, az egészségügy,
az oktatás, a nyugdíjemelés, az orvosok és ápolók béremelése, a
közalkalmazozzak fizetésemelése, a családoknak juttatandó támogatások
kárára. Amennyiben csak a sportberuházásokra költendő költségvetési
pénzekről lenne szó, már az sem számítana bocsánatos bűnnek, hiszen
eltérítette az országot a természetes és arányos fejlődés útjáról, egy
torz fejlődési pálya, torz jövőkép irányába lökve hazánkat. De ami
igazán boríthat mindent az a sportberuházások fenntartási és működési
költsége, ami elszívja a pénzt az egészségügytől és minden más értelmes
és szükséges céltól.
Magyarország kis ország és képtelen arra,
hogy annyi sportlétesítményt képes legyen fenntartani, működését
finanszírozni, ami egy 50 milliós népességgel bíró közepes méretű
országnak is jelentős terhet jelentene. Ez a megalománia már az olimpia
rendezésére illetve annak előkészítésére fordított százmilliárdok
költésekor is heves vitát váltott ki. Senki nem kérdezte meg a magyar
embereket, támogatják azt, hogy minden neres bárónak legyen külön
stadionja, sportcsarnoka, ahol udvartartásával parádézhat. A magyar
kötségvetésre az arányosnál már most ötször nagyobb terhet ró a
sportlétesítmények fenntartása és ez felmehet rövid időn belül
hétszeresre majd átlépheti a tízszerest, ami hatalmas elszívó hatást
jelent.
A magyar emberektől senki nem kérdezte meg, hogy a
közpénzből, a költségvetésből szegény családok téli fűtését támogatná
12 ezer forint tűzifa támogatással vagy inkább az új stadionok
gyepszőnyegének fűtésére fordítsák ezt a pénzt. Miért nem
kérdezték meg a számos nemzeti konzultáció során a magyar emberektől
azt, hogy a sportberuházásokat, majd ezeknek az új létesítményeknek a
fenntartását, működtetését támogatnák inkább vagy azt, hogy az erre
fordított költségvetési pénzből egy jóléti fordulat elindítását
finanszírozzák mint teszik azt a szomszédos országokban.
A
környező országokban ennek folytán jelentősen emelkedett az
életszínvonal, nekünk meg lettek új stadionjaink és sportcsarnokaink. A
környező országok életszínvonala már az osztrákokéhoz közelít, a miénk
meg Bulgáriához. A szegénységi rangsorban már csak a bolgárok vannak
mögöttünk, és ehhez hozzájárult, hogy sportberuházásokra költötték a
közpénzt és nem jóléti fordulatra.
A költségvetés bevételeinek elosztásakor nem a társadalom igényeit,
szükségeleteit, érdekeit leképező arányosság érvényesült.
MI
LETT A FIDESZBŐL???
Ennek
a FIDESZ-nek az egyik felét már csak a látszat köti a másik feléhez. A
látszat és a kényszerű megfontolások. Akkora lett a távolság a jövőkép,
a demokrácia vonatkozásában vallott nézetek és felfogások között, annyi
az összegyűlt sérelem, annyira más lett a jó és a rossz megítélése,
hogy már jó ideje nem igaz: egy a tábor, egy a zászló. Ez a FIDESZ már
nem tartható össze.
A Fidesz alapítóinak többsége hű maradt a
polgári vonalhoz. Számukra idegen és elfogadhatatlan az illiberális
munkaalapú rendszer filozófiája és szellemisége, mint ahogyan az
illiberális demokrácia és a diktátorokkal való barátkozás is. Ők nem
erre kötöttek politikai szövetséget. Amikor beléptek a FIDESZ-be, akkor
még a polgári Magyarország megteremtése volt a cél. Ők nem
ilyent
akartak, nem így gondolták, nem erre vállaltak közösséget. Ami most
van, sokkal inkább emlékeztet arra, ami ellen harcolni akartak, amikor
induló fideszesként politikai közösséget vállaltak.
A mezei
fideszes tagok többsége naponta szembesül a valósággal, ami merőben más
mint amit a propaganda állít. Közülük sokan mondják, hogy a vezetőknek
abból az időkből vannak emlékeik a valóságról, amikor még ők is a nép
között mászkáltak, de már csak tanácsadóikon, sleppjükön keresztül, meg
a hivatali autójukból látva ismerik a valós helyzetet illetve annak
átiratát.
Az ami szerintük van Magyarországon, amit a
propagandájuk is harsog, köszönő viszonyban nincs a megélhető valós
magyarországi állapottal. A propaganda szerint minden mutató javul, mi
meg egyre rosszabbul élünk. Volt már ilyen a magyar történelemben.
Igazán mellbevágó viszont egy kormányzati politikusnak az állítása, aki
szerint abban Magyarország egyedüli a világon, hogy itt a kormánynak és
kormányzati politikusoknak nincsenek korrupciós ügyei, csak az
ellenzéknek.
Mindez mentális viszonylatban is komoly terhet
jelent, hiszen azonosulni kellene azzal a propagandával, amiről tudja
az ember, hogy semmi nem úgy van. Arról amit lát az ember pont az
ellenkezőjét kellene állítani, hogy része lehessen a nemzeti
összetartozásnak. Na ennek fordítanak sokan hátat. Ki direktben, ki
taktikusan igyekszik kiszállni.
Komoly taszító erőt jelentenek a
ki nem mondott, ám a mélyben annál erősebben munkáló anyagi jellegű
sérelmeknek is. Mert nem mindenkinek jutott hely a kondér mellett és
nem mindenkinek jutott a jóból. Számosan vannak, akiknek járt volna,
mert megígérték, mert elvégezte, mert használták tudását,
kreativitását, ötleteit, anyagait, de nem fizették ki. Mert más vette
fel helyette. Mert átverték, kihasználták gátlástalan tagtársai.
Mert
ebben a leosztásban a gerinces örök vesztes marad a gátlástalannal
szemben. A fideszesek többsége pedig eleve nem fér bele az
érdekközösségbe, ugyanakkor mezei fideszesként főként ők találkoznak az
Orbán ténykedése és a visszás ügyek miatti ellenszenvvel és
gyűlölettel, ami közvetlenül rájuk zúdul. Ők naponta hallhatják: AKI A
FIDESZRE SZAVAZ, AZ A KORRUPCIÓRA SZAVAZ.
Nem lehet csodálkozni,
hogy az anyagi jellegű sérelmek miatt is számosan keresik a kiutat a
FIDESZ-ből, a most már kényszerűnek látszó együvé tartozásból való
szabadulást. Persze más a helyzet azok esetében akik tagjai az
érdekközösségnek is, akiknek egzisztenciális érdekük, hogy más
szemüveggel nézzék az illiberális munkaalapút. Nekik érdekükben áll,
hogy a negatívumok helyett csak pozitívumot lássanak. Ha meg nincs
pozitívum, akkor találják ki, hogy legyen. Sőt, elvárható,
hogy
megmagyarázzák környezetükben azt is, hogy a rossz az egy más
nézőpontból a jó. Ha kell csúsztatással, számok és tények
megváltoztatásával támasszák ezt alá. Így nem meglepő ha egy idő után
elmosódik a határ és a csúsztatás lesz számukra a valóság.
De az
igazi baj, hogy a fideszes vezetők a valósággal már nem törődnek. Ők is
elhiszik azt, amit a propaganda állít. Az ország valódi problémáit nem
is ismerik, így erre nincsenek is megoldásaik. Ők valójában úgy
gondolják, hogy egy sikerországban élünk, ahol az elégedetlenséget
kívülről gerjesztik a háttérhatalmak és természetesen Soros György. Ők
úgy látják, hogy az egészségügy jól működik, az oktatás rendben van.
Hatalmas a fejlődés, a nyugdíjasok elégedettek és a közmunkáért járó
havi 50 ezer forintból meg lehet élni. A nemzet
felemelkedéséhez
stadionokat kell építeni, luxusberuházásokkal megmutatni, hogy erre is
futja, mert szárnyal a gazdaság.
Egyre többen látják, hogy
Orbán rendszeréből nem hozható ki több ennél a többség számára csupán
nyomorgós életszínvonalat biztosító állapotnál, mert ez a rendszer így
van beállítva. Egyre többen gondolják úgy, hogy ideje van a
változásnak.
MAGYARORSZÁG
JAVA ÉS SALAKJA - ÚJ IDŐK, ÚJ ERKÖLCSÖK
Volt
az egyenlőség mítosza, aztán jött a 2010-es rendszerváltás, ami új
értékrendet hozott. Maradtak az egyenlők, lettek egyenlőbbek és jött az
új mérce, kinek mije van annyit ér.
Aztán jött az, hogy vannak
rendesek és vannak a hitványak. Kik a hitványak? Hát a libsik, a
sorosisták, a genderesek és mindenki más is, aki nem azt gondolja amit
a doktorminiszterelnökúr, aki neres kinyilatkoztatás szerint az utóbbi
500 év legjobb, legnagyszerűbb vezetője.
Az meg, hogy mit kell gondolni és mondani, minden jelentősebb portálon
le van írva, meg bemondják a híradóban is.
A hitványak között is vannak kasztok. Van az alig, a megtévedt, meg van
az alsó, aminél lejjebb már nincs.
A
hitványság alsó kasztja a hazaáruló, aki nem átallja azt mondani arról
ami itt van, hogy diktatúra, hogy itt nincs jogállam és
szólásszabadság, aki szerint a Sargentini-jelentés állításai igazak.
Hitvány
salak népség ez, akiknek van bőr a képükön azt mondani, hogy a mienk
Európa legkorruptabb országa, hogy ez itt nem igazi
kereszténydemokrácia, mert a tízparancsolatből kivették a ne lopj
tételt.
Szerencséjük, hogy Recsket bezárták!
Új idők vannak és új erkölcsök. És ez minősít. Van Magyarország java és
salakja.
JELENTŐSEN
ROMLOTT A VERSENYKÉPESSÉGÜNK
A
magyar gazdaság egysíkú fejlődése igen kedvezőtlen állapotot teremtett.
A magyar exportnak csak 23 %-át állítják elő magyar vállalatok és ennek
jelentős része is mezőgazdasági termék, feldolgozatlan nyers termék.
Alig van magyar fejlett ipari termék amikor az ország a negyedik ipari
forradalomra készül.
A kivitel több mint háromnegyedét külföldi
cégek produkálják. A munkaerőhiány miatt rohamosan emelkedő bérek
szintje rövidesen eléri azt az értéket, ami már inkább távozásra mint
maradásra készteti az itt lévő multikat és külföldi tulajdonban lévő
vállalatokat. Ez viszont azzal jár, hogy a magyar export akár 50 %-al
csökkenhet, hiszen a jelenlegi export több mint 75 %-át vagyis
háromnegyedét már külföldi cégek állítják elő. Ez pedig beláthatatlan
következményekkel járna.
Már most is erősen szivárog a munkaerő
a sokkal többet fizető külföldi munkákra, nem véletlen, hogy a hiányzó
munkaerőkapacitást a rabszolgatörvénynek nevezett túlóratörvénnyel
próbálják meg biztosítani. Meg persze bevándorlással, úgy, hogy
vendégmunkásoknak nevezik őket. A legális bevándorló is bevándorló. Más
vallás, más kultúra, más erkölcs, más szokások.
A magyar
gazdaság versenyképességének fejlesztéséhez és a modernizáláshoz
szükséges pénzek a sportba, a fociba mentek és mennek. A
kutatóintézetekben és nem kutatóintézetekben lévő innováció
fókuszálására és termelésbe való átforgatására alkalmas létesítmények
és projektek helyett stadionok, sportcsarnokok, focipályák épülnek,
melyekkel nem valósulhat meg a negyedik ipari forradalom vagy a
hightech iparág térnyerése.
A sport az arányosnál tízszer
nagyobb mértékben kap állami pénzt más terület rovására, így
torz
fejlődési modell alakult ki, melynek hátrányai az utánunk jövő
generációt sújtják. A külföldre elosztogatott százmilliárdok, a
sportversenyek rendezésére fordított százmilliárdok nem csupán a
magyarországi jóléti fordulat elindításától, a magyar egészségügytől,
de a magyar gazdaság égetően szükséges fejlesztésétől vonták
és
vonják el a
forrásokat.
LETT
VOLNA PÉNZ A JÓLÉTI FORDULATRA
- A KORMÁNYZATI SZÁNDÉK HIÁNYZOTT
Mindenki
tudta, látta, hogy tele van a kassza. Különben hogyan tudott volna a
kormány százmilliárdokat szétszórni úri hóbortjaira, sok milliárdot
osztogatni külföldre, egyházaknak adni 150 milliárdot és propagandára
költeni 150 milliárdot.
A 23-féle új adóval és számos
jogosultság, kedvezmény megszüntetésével, hatalmas megszorítással elért
költségvetési bevételek hosszú időre stabil forrást jelentettek a
kiadásokra, de még ezután jöttek azok a bevételek, amelyekből 2020-ra
már 4929 milliárd forint szabadon elkölthető plusz bevétel keletkezett
a költségvetésben.
Az adónövekmények megugrásában jelentős szerepet játszott az új
áfatörvény és az online számlázás bevezetése.
Csordultig
megtelt a kassza. Jogos volt az elégedetlen magyar emberek, főként
nyugdíjasok követelése: KÉRJÜK A RÉSZÜNK A KÖZÖSBŐL! AMI NEKÜNK JÁR AZT
NE MÁS TEGYE ZSEBRE!
2015 + 848 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2016 + 490 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2017 + 670 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2018 + 1004 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2019 + 1317 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
HAZAUTALT PÉNZEKBŐL 600 MILLIÁRD
ÖSSZESEN: 4929 MILLIÁRD FORINT
MIT
AKARNAK A MAGYAR EMBEREK?
A
magyar emberek nem akarnak sokat, csupán normális életet. 32 éve ezt
ígéri a politika. Keveseknek teljesült, a többségnek csak ígéret
maradt. Ezért tartják a magyarok eldobható 32 évnek a rendszerváltás
óta eltelt időt.
Mit akarnak a magyar emberek? Azt akarják, ha
annyit dolgoznak mint nyugaton, akkor annyi bért kapjanak érte és úgy
élhessenek mint nyugaton. Ha nyugaton adómentes a megélhetéshez
szükséges jövedelem, akkor itt is az legyen.
Az egyszerű dolgos
magyart nem érdekli az ideológia, a keleti nyitás, a munka fétise, nem
hatnak rá a fennkölt szólamok. Egyszerűen jólétben szeretne élni és azt
akarja, hogy fizessék meg a munkáját, ne szedjék el tőle ami az övé
46-féle új adóval, hogy majd stadiont építenek neki.
Mit akarnak
a magyar emberek? Azt, hogy aki rendesen dolgozik, annak ne
legyen
gond a megélhetés, egy ruhadarab megvásárlása, vagy az, hogy hétvégén
vendéglőbe mehessen a család és élvezhesse az élet apró örömeit.
Egyszerű, teljesíthető vágyak, igények.
Mit akarnak a magyar
emberek? Arányosan részesedni a közösből. Ami nekik jár azt
ne más
tegye zsebre. Tisztességes nyugdíjemelést. Ne a
családoktól, a
nyugdíjasoktól, a betegektől, a gyógyítástól elvett százmilliárdokból
építsenek stadionokat, rendezzenek sportversenyeket, hogy 30
másodpercre feltűnjenek a világhíradókban.
A magyar emberek stadionok helyett modern kórházakat és bérlakásokat
akarnak.
Mennyit
ér az 1 %-os magyar gazdasági növekedés?
1
%-os magyar gazdasági növekedés csak 130 eurót ér, az 1 %-os német
növekedés pedig 450 eurót. Ugyanis a gazdasági növekedést az egy főre
jutó GDP-re vonatkoztatják. A német GDP pedig közel négyszerese a
magyar GDP-nek. Így nyilvánvaló, hogy a német 1 %-os gazdasági
növekedés is euróban számolva közel négyszer annyit ér mint a magyar 1
%-os gazdasági növekedés.
Persze lehet villogni azzal, hogy
Magyarországon 4 %-os a gazdasági növekedés, Németországban meg csak 2
%-os. De a magyar gazdasági növekedés euróban
számolva csak
520 eurót jelent, míg a 2 %-os német gazdasági növekedés pedig 900
eurót. Ez nem felzárkózást, hanem leszakadást jeélent. Évente 380
euróval nő a távolság a magyra gazdaság 4 %-os növekedése esetén a csak
2 %-al növekvő német gazdasághoz képes.
Könnyú kiszámolni, hogy
hány százalékos gazdasági növekedés kellene ahhoz Magyarországnak, hogy
legalább beérje a 2 %-os német gazdasági növekedés mértékét euróban.
Ahhoz, hogy a magyar gazdaság euróban azonos nagyságú növekedést
produkáljon mint a német vagy osztrák gazdaság, évente legalább 8 %-os
gazdasági növekedésre lenne szükség. De ez még kevés lenne
ahhoz,
hogy teljesüljön a cél: " 2030-ra Magyarország tartozzon az Európai
Unió öt legjobb országa közé, ahol a legjobb élni, lakni, dolgozni. "
Mert
ahhoz, hogy a magyar gazdaság elkezdjen felzárkózni, legalább
10-15 %-os gazdasági növekedés kellene. Sajnos
szomorú
tény, hogy a 4 %-os magyar gazdasági növekedés esetén még nincs
felzárkózás, sőt, évente 380 euróval nő a leszakadásunk.
Ugyanakkor
létezik terv, gazdasági modell - a bmodell - a nagyléptékű fejlődésre,
ami kétfaktoros gazdasági növekedést alkalmazna, ez esetben 2 motor
hajtja a gazdaságot.
A
MAGYAR NYUGDÍJASOK
Ezt
az országot aktív korukban a mostani magyar nyugdíjasok építették,
működtették. Akkor az ő vállukon volt az ország ezer gondja. A mai
nyugdíjasok voltak a nagy generáció tagjai, akik közül számosan
maradandót alkottak, nagy dolgokat vittek véghez. Sorsfordító időkben
tették dolgukat, kiálltak a változás mellett.
Ők nyugdíjasként
nem akarnak lehetetlent, csak azt ami Európában, Magyarországon minden
nyugdíjasnak kijár. Tiszteletet, a tisztességes megélhetés lehetőségét,
jó orvosi ellátást, megfizethető gyógyszereket és a nyugdíjak valós
inflációt és a bérek emelkedését is figyelembe vevő vegyes indexálású
emelését.
A magyar nyugdíjasok kérik a részüket a közösből. Ami
nekik jár azt ne más tegye zsebre. Az ő pénzükből ne építsenek
felesleges, kihasználatlan építményeket sportcélokra, azért, hogy a
hatalom kedvezményezettjeinek folyamatosan legyen építőipari
megrendelésük. A nekik járó pénzből ne rendezzenek a más országok által
a megtérülés hiánya és a hatalmas költségek miatt lemondott
világversenyeket, hogy a magyar vezetők 30 másodpercre feltünjenek
világhíradókban.
A magyar nyugdíjasok nem akarnak mást csak
tisztességes megélhetést biztosító, nyugodt, békés nyugdíjas életet,
nyugdíjas éveket.
ORBÁN
RENDSZERE IDEGEN TEST A FEJLETT EURÓPÁBAN
Amikor
idegen test kerül egy természetes fejlődés révén kialakult és működő
szervezetbe, akkor az esetek többségében fennáll a kilökődés veszélye.
A munkaalapú illiberális rendszer nem természetes folyamat szülötte
hanem művi formáció, valójában egy a fejlődéssel szembenálló,
ideológiai alapvetéseivel, szabályaival a fejlődést gátló, negatívan
befolyásoló, a jövedelemtermelő képességet hátráltató
rendszer.
Elképzelhetetlen, hogy az illiberális munkaalapú rendszer
beilleszthető legyen a fejlett európai közösség jóléti
rendszerébe.
Nem
lettünk a térség termelési központja, a déli, keleti kereskedőházak nem
hoztak számottevő piacot, szinte semmi nem jött be abból, amít
ígértek.
MI
a valóság? Az, hogy az uniós támogatás infúziója tartja stabil
állapotban a magyar gazdaságot. Mi a valóság? Az, hogy maradt a
csóróság, nyomor, elégedetlenség és akinek ebből elege van az lelép,
elmegy oda, ahol a nyugati fogyasztói kultúra őrületében részesülhet,
bár ők ezt ott tisztességes megélhetésnek mondják. Akik pedig itt
maradnak azok fogják megfizetni az orbáni kitérő
árát.