NEKED AHHOZ IS PROTEKCIÓ KELLETT, HOGY SENKI  LÉGY!

KÖZBESZÉD 

KÖSZÖNET a  BESZÓLUNK  POPRTÁL működtetését  támogató  utalásokért!
Bankszámlaszám:  BESZÓLUNK  10101559-22006000-01005002                                                                                                                  

ELKÖTELEZETTSÉG 

A BESZÓLUNK PORTÁL nem tesz közzé rasszista, mások vallását, nemzeti, nemzetiségi, szexuális vagy politikai és világnézeti hovatartozását gyalázó, sértő, obszcén vagy trágár kategóriába tartozó képet illetve szöveget,  ilyen jellegű tartalmat.    


BESZÓLUNK                                                                                             


MAGYAR CIVIL VAGYOK!

Magyar civil vagyok. Egy a listázott magyar civilek közül. A hatalom alattvalói viszonyulást vár tőlem. Szoktatni akar az illiberálishoz. De velem nem megy.

Magyar civil vagyok. Olyan amilyen. Változást akarok. Azt, hogy másképp legyen. Legyen demokrácia, jobb élet, jobb gyógyítás, meg ilyenek. És kérem a részem a közösből. Ami nekem jár ne más tegye zsebre.

A kormány ódákat zeng a sikereiről, a valóság meg az, hogy nem élünk jobban mint a rendszerváltáskor. 32 év a semmibe. 2010-ben 1 euró 265 forint. 2020-ban  1 euró  365 forint. A gazdasági növekedést, a béremelkedést  elvitte a forint leértékelődése. A nyugdíjasok közül sokan éheznek a nyugdíjak hatalmas értékvesztése miatt.

Magyar civil vagyok. A kormány állandóan konzultál velem arról amit már eldöntöttek, meg nem is igazán lényeges, amúgy meg az ő érdeküket szolgálja.

A magyar civil vagyok.  Olyan országban akarok élni ahol több a szabadság mint a kényszer és több a jó mint a rossz. Ahol van hitele a szónak. Ahol a JOBBAN TELJESÍTÜNK, JOBBAN ÉLÜNK, nem csupán propaganda, hanem megélhető valós állapot. És nem csupán a hatalomhoz közel állóknak. Ahol a hatalom nem stadionokra és vezetők kedvteléseire költi a közpénzt, hanem gyógyításra és oktatásra.

MAGYAR CIVIL VAGYOK. EGY ÉLETEM VAN ÉS EGY SZAVAZATOM. A MÚLTAM ELVETTÉK, A JÖVŐMET NEM ADOM. 
2022-BEN A VÁLTOZÁSRA SZAVAZOK.

ILLIBERÁLIS POLITIKAI VELEJÁRÓJA AZ ILLIBERÁLIS A JOGALKALMAZÁS?

Lehetséges, hogy a jelenleg Magyarországon fennálló illiberális politikai rendszer természetes velejárója az illiberális jogalkalmazás? 


Az illiberális jogalkalmazás új értelmezést adna a jogállamnak, a jogállamiságnak, a jog uralmának? 

Ez az a kérdés amire az EU konkrét eseteket illetően választ vár, de ennél jóval súlyosabb hazai vetülete is van az illiberális jogalkalmazás kérdésének.  Az igazságszolgáltatás legfelső szintjét képviselő Kúria és Legfőbb Ügyészség állásfoglalása a fiktív jogszabályok alkalmazásának és hatályban tartásának kérdését illetően ellentmond minden eddiginek amit a jogállam, jogállamiság, a jog uralma vonatkozásában megismertünk.

Tisztázásra váró kérdés: mi tekinthető az illiberális jogalkalmazás sajátosságának?

Az illiberális jogalkalmazás sajátossága, hogy természetes jogállapotnak tekinti a hibrid jogrend  és hibrid jogállapot létezését, amikor  egyaránt hatályban vannak a törvényes jogalkotással létrejött legitim jogszabályok és a törvényen kívüli jogalkotással létesített, bírósági eljárásokban és határozatokban alkalmazott fiktív illegitim jogszabályok is és léteznek a külön, egyes személyekre vonatkozóan létesített privát fiktív jogszabályok, melyeket bírósági határozatokkal emeltek be a magyar jogrendbe?

Az illiberális jogalkalmazás sajátossága, hogy az állampolgárt mint jogalanyt alávetett, alárendelt szerepbe, helyzetbe kényszerítve alávetettként kezeli, nem biztosítja számára, hogy megismerje a vele szemben alkalmazott jogszabályok jogszabályhelyének, tartalmának, szövegének megismerését, az ügyében alkalmazott szakértői vélemények tartalmának, azonosító adatainak és forrásának megismerését?

Az illiberális jogalkalmazás sajátossága, hogy a jogszabályokhoz való kötöttség helyett szabad kezet ad a bíráknak, ügyészeknek, hogy akár érdekek, akár egyéni megítélésük szerint járjanak el állampolgárokkal szemben és döntsenek ügyeikben? Fiktív jogszabályokat, fiktív szakértői véleményeket alkalmazzanak és hatályban tartsanak fiktív jogszabályokat, fiktív szakértői véleményeket alkalmazó bírósági határozatokat?

Az illiberális jogalkalmazás velejárója, hogy bírák, ügyészek fiktív jogszabályokat kreálhatnak és tarthatnak hatályban bármilyen hosszú ideig, következmények nélkül? A bírósági eljárás, ügyészségi vizsgálat során a jogsértések sokaságát eltűrni kénytelen állampolgároknak nem áll módjukban, hogy érvényesüljön az alkotmány, az alaptörvény, a jogállam biztosította jogorvoslat?

Ezek a kérdések elvi szinten felvethető, jogi fórumokon megvitatható kérdések lennének addig, amíg a Legfőbb Ügyészség és a Kúria konkrét ügyben, konkrét beadványra adott állásfoglalása ne azt mutatná, hogy ezek valójában már nem kérdések.


/ VÉLEMÉNYALAPÚ TARTALOM. /


MELLÉFOGÁS? BAKLÖVÉS? LOGIKAI BUKFENC? VAGY VALAMI MÁS? 

NAGY ÖTLET A NÉPSZAVAZÁS, AMINEK KAMPÁNYÁBÓL MINDEN MAGYAR MEGTUDHATJA, hogy a születéssel nyert nemi identitás akár átmeneti állapot lehet, mert nyugaton végeznek nemváltó műtéteket és bárkiből lehet más mint aminek született. DE A NÉPSZAVAZÁS SORÁN SZAVAZattAL TÁMOGATHATÓ, HOGY AZ EZT MEGISMERTETŐ, NÉPSZERŰSÍTŐ KOMMUNIKÁCIÓ TILTVA LEGYEN MÉDIÁBAN, ISKOLÁBAN, ÓVODÁBAN. TILTVA LEGYEN A SZEXUÁLIS MÉDITARTALOM IS, A SZEXUÁLIS IRÁNYULTSÁGOT BEMUTATÓ TÁKÉKOZTATÓ ELŐADÁSOK HASONLÓAN. 

AHHOZ VISZONT, HOGY ERRŐL NÉPSZAVAZNI LEHESSEN ALAPOSAN, RÉSZLETESEN EL KELL MAGYARÁZNI MIRŐL IS VAN SZÓ, ALKOTMÁNYOS KÖTELESSÉG, EZÉRT ERRŐL SZÓL A NÉPSZAVAZÁS KAMPÁNYA.

VAGYIS A KAMPÁNY SOKKAL ALAPOSABBAN, RÉSZLETESEBBEN TÁJÉKOZTAT ARRÓL, AMIRŐL NEM SZABAD BESZÉLNI MAJD ISKOLÁBAN, ÓVODÁBAN, MÉDIÁBAN, HISZEN ENNEK TILTÁSÁHOZ KÉR TÁMOGATÓ SZAVAZATOKAT A NÉPSZAVAZÁS.
EZ AKKORA LOGIKAI BUKFENC, HOGY KÉTSÉGESSÉ TESZI A KORMÁNYZÁSRA VALÓ ALKALMASSÁGOT.

Átgondolta valaki, hogy ez milyen gondolatokat indíthat el a szülők és a gyerekek fejében? A népszavazás kampánya sokkal több információt juttat el a társadalomhoz, mint amennyinek a tiltásához kérik a választók támogatását. A népszavazás sokkal nagyobb ismertséget adott a témának mintha hallgattak volna róla és rendelettel oldják meg, hogy óvodákban, iskolákban, a médiában ne essen erről szó.

A facebookon már most lehet olvasni meglepő bejegyzéseket. Gyerekek azzal mennek a szülőkhöz, hogy tényleg lehet a lányból fiú, a fiúból lány ha ezt szeretné. Eddig ez nem volt téma, néhány kivétellel mindenki elfogadta azt aminek született és úgy élt. Most meg a népszavazási kampányból kihallani, hogy a születési állapot egy induló állapot, amin lehet orvosi beavatkozással változtatni.

Iszonyú nagy melléfogás ez a gyermekvédelmi népszavazás. Nem lett átgondolva. Ami megdöbbentő, hogy nem csak gyerekek ábrándoznak, hogy akár ellenkező neműek is lehetnének, hanem számos szülő is lehetőséget lát benne. Például aki nagyon fiút szeretett volna, de három lánya született, nem tartaná rossz megoldásnak egyik lánya átoperáltatását, aki legtöbbször fiúkkal játszik, jól focizik és vele szokott meccset nézni.

Legjobb lenne lefújni és egy rendelettel megoldani, mert ez így vállalhatatlan. Naponta tízszer elmondják kampány keretében azt az információt aminek tiltásához kérik az állampolgárok támogatásat, hogy ne lehessen róla beszélni?  
/ VÉLEMÉNYALAPÚ TARTALOM. /



KULTÚRZÓNA

EGY KÜLÖNLEGES  

AMERICANO - AZ ELBŰVÖLŐ JAZZ - LÁNYOK CSINÁLJÁK.

Az alábbi szövegre kattintva megnyitható a VIDEÓ.   

AMERICANO


KÖZBESZÉD


NERESMAGYAR   

NeresmagyAR MINDENT ELHISZ.  ELHISZI AZ ILLIBERÁLIST, ELHISZI A SZÁRNYALÁST. elhiszi, hogy neki így jó. Sőt ilyen jó még soha nem volt neki.

Neresmagyar elhiszi, hogy a Magyarországot sok tízezer milliárd forint uniós támogatással segítő Brüsszel az igazi ellenség és nekünk MoszkVa a barátunk, akitől 4 %-os kamattal vettünk fel 10 milliárd euró vagyis 3000 milliárd forint hitelt, amikor a világpiacon a hitel kamata csak 1 % volt.

Neresmagyar elhiszi és támogatja az orbáni politikát, hogy nem nekünk kell alkalmazkodni az Európai Unió közösségéhez, szabályaihoz, hanem nekik kell alkalmazkodni hozzánk.

Elhiszi, hogy nem az orbáni politikán kell változtatni, hanem az EU politikáján és illiberális fordulatra van szükség az EU-ban és Európában. Elhiszi, hogy számunkra Brüsszel az ellenség és nem Moszkva. 

Elhiszi, hogy Magyarországnak már jobb lenne az EU-n kívül, orosz típusú demokráciával és orosz illiberális jóléttel.
/ VÉLEMÉNYALAPÚ TARTALOM. /


ARANYÉVEK  

2014-et követően 30 milliárd euró uniós támogatás jön Magyarországra, ami a magyar GDP közel 30 %-a. Ennyi pénzből okos gazdaságpolitikával, a nagyléptékű fejlődésre kidolgozott tervek megfinanszírozásával, a korrupciós csatornák elzárásával, az ugrásszerű gazdasági növekedést eredményező projektek uniós támogatásával megteremthető lenne a magyarországi jólét gazdasági alapja.

Addig kell elvégezni a történelmi küldetést és megteremteni a jólétet hozó jövő alapjait amíg az aranyévek tartanak.  A magyar történelem során még egyetlen vezetőnek, egyetlen kormánynak, hatalomnak sem állt ennyi pénz a rendelkezésére mint a mostani kormánynak, a mostani miniszterelnöknek, hogy a magyar emberek igényei szerinti jövőt teremtsen.

A mostani helyzet rendkívüli. Rendkívüli lehetőség, ami valószínűen soha nem ismétlődik a magyar történelemben. Ennyi pénzből 30  komplett autógyárat vehetne Magyarország, 30 olyan komplett autógyárat mint pl. a kecskeméti Mercedes gyár. Sem a most élő magyarok, sem az utókor nem fog felmentést adni a mostani vezetőknek, ha ezt a hatalmas összeget, a nemzet pénzét nem jólétet hozó gazdaságfejlesztésre fordítják. A valamikor nekünk szánt Marshall-segélynél jóval nagyobb mértékű támogatást kapunk, hogy felzárkózzunk a fejlett államokhoz és nálunk is megteremthető legyen a nyugati életszínvonal, a nyugati jólét.

A mostani kormány el nem hárítható felelőssége, hogy teljesítse történelmi küldetését és megteremtse a hatalmas összegű támogatásból a jólét gazdasági alapjait Magyarországon. Úgy mint ahogyan Ausztriában csinálták.

KAPUK BUDAPEST HATÁRÁN 

Az ELLENZÉKI SZÖVETSÉG / ELLENZÉK 2 /  KÖZÖSEN BUDAPESTÉRT programjának  KAPUK BUDAPEST HATÁRÁN című fejezete.

A KAPUK BUDAPEST HATÁRÁN  részprogram alatt olyan megoldások értendők melyek kapukat képezve, kapuként működve Budapest határánál megfogják a környező településekről és az ország területéről Budapest belsejébe  özönlő közel 1 millió gépkocsi jelentős részét.

Budapest az ország fővárosa 1,7 millió lakossal, de napközben ehhez adódik még az a közel 1 millió fő aki a környező településekről Budapesrre jár dolgozni, tanulni, vásárolni vagy ügyet intézni. Ezen felüli létszámot jelentenek a vidékről a fővárosba bármilyen céllal eseti vagy gyakori alkalommal autóval érkezők.

Az, hogy jelentős számú parkolóhelyet elfoglalnak csak a probléma egyik részét jelenti, jóval súlyosabb következmény a közlekedési dugók állandósulása, az araszolva haladó vagy álló gépkocsik által okozott környezetszennyezés, a forgalmas útszakaszok túlterheltsége.

A dugódíj valamelyest csökkentheti a zsúfoltságot, de nem oldja meg a problémát. Inkább bürokrata mint kreatív megoldás. Aki tud az fizet és marad a dugók sokasága és az erős környezetszennyezés. A KAPUK BUDAPEST HATÁRÁN  megoldás elvetette a bürokrata szemléletet, így elvetette a dugódíj bevezetését, helyette érdekmotívált rendszert kínál.

A KAPUK BUDAPEST HATÁRÁN  koncepció szerint a környező településekről Budapestre vezető utak és a főutak mentén Budapest határához közel Budapest területén hatalmas üzletközpontok létesülnek rengeteg autónak ingyenes parkolási lehetőséget biztosító őrzött giga parkolókkal.

A főbárosba érkezők a giga parkolókban hagynák autóikat és onnan a 2-5 percenként induló elektromos buszokkal mennének tovább a legközelebbi közlekedési csomópontig. Ahol megoldható ott kötöttpályás közlekedéssel, villamos, HÉV szerelvényekkel jutnának be a városba.

Az üzletközpontok területén nem csupán bevásárlóközpontok lennének, hanem számos kisebb-nagyobb üzlet és bankfiókok mellett számos más szolgáltatást nyújtó vállalkozás is.

A fővárosba igyekvők leparkolva autójukat az őrzött gigaparkolóban nem fizetnének parkolási díjat és ingyen, rövid idő alatt tudnának elérni a legközelebbi közlekedési csomópontig. Az autóval történő araszolás helyett jóval gyorsabban érhetnének célba. Hazafelé ugyancsak kihagyhatnák a dugót és sokkal gyorsabban jutnának el a parkolóba autójukhoz.

Az üzletközpontban lévő üzletekben bevásárolhatnának, intézhetnék ügyeiket, igénybe vehetnék a szolgáltatásokat, majd autójukba ülve araszolgatás helyett jóval könnyebben és gyorsabban hazajutnának.
Budapesten sok parkolóhely felszabadulna, jelentősen csökkenhetne az utak zsúfoltsága, a környezetszennyezés és a közlekedési dugők jelentős része is megszűnne.

Budapest nem csupán szép, de élhetőbb város lenne.

 

A SPORT ELVISZI A PÉNZT

A magyar költségvetésben is léteznek arányok, hányadok, hogy mire mennyi pénzt lehet illetve szabad költeni, hogy létezzen a társadalom érdekeit, szükségleteit leképező arányosság. A magyar költségvetésben ez az arányosság már régen felborult. Már jó ideje nem a társadalom igényeit, szükségleteit, érdekeit leképező arányosság érvényesül.

A sportberuházások arányosság tekintetében a lehetséges több mint tízszeresét viszik el a költségvetésből, a gyógyítás, az egészségügy, az oktatás, a nyugdíjemelés, az orvosok és ápolók béremelése, a közalkalmazozzak fizetésemelése, a családoknak juttatandó támogatások kárára. Amennyiben csak a sportberuházásokra költendő költségvetési pénzekről lenne szó, már az sem számítana bocsánatos bűnnek, hiszen eltérítette az országot a természetes és arányos fejlődés útjáról, egy torz fejlődési pálya, torz jövőkép irányába lökve hazánkat. De ami igazán boríthat mindent az a sportberuházások fenntartási és működési költsége, ami elszívja a pénzt az egészségügytől és minden más értelmes és szükséges céltól.

Magyarország kis ország és képtelen arra, hogy annyi sportlétesítményt képes legyen fenntartani, működését finanszírozni, ami egy 50 milliós népességgel bíró közepes méretű országnak is jelentős terhet jelentene. Ez a megalománia már az olimpia rendezésére illetve annak előkészítésére fordított százmilliárdok költésekor is heves vitát váltott ki. Senki nem kérdezte meg a magyar embereket, támogatják azt, hogy minden neres bárónak legyen külön stadionja, sportcsarnoka, ahol udvartartásával parádézhat. A magyar kötségvetésre az arányosnál már most ötször nagyobb terhet ró a sportlétesítmények fenntartása és ez felmehet rövid időn belül hétszeresre majd átlépheti a tízszerest, ami hatalmas elszívó hatást jelent.

A magyar emberektől senki nem kérdezte meg, hogy a közpénzből, a költségvetésből szegény családok téli fűtését támogatná 12 ezer forint tűzifa támogatással vagy inkább az új stadionok gyepszőnyegének fűtésére fordítsák ezt a pénzt.  Miért nem kérdezték meg a számos nemzeti konzultáció során a magyar emberektől azt, hogy a sportberuházásokat, majd ezeknek az új létesítményeknek a fenntartását, működtetését támogatnák inkább vagy azt, hogy az erre fordított költségvetési pénzből egy jóléti fordulat elindítását finanszírozzák mint teszik azt a szomszédos országokban.

A környező országokban ennek folytán jelentősen emelkedett az életszínvonal, nekünk meg lettek új stadionjaink és sportcsarnokaink. A környező országok életszínvonala már az osztrákokéhoz közelít, a miénk meg Bulgáriához. A szegénységi rangsorban már csak a bolgárok vannak mögöttünk, és ehhez hozzájárult, hogy sportberuházásokra költötték a közpénzt és nem jóléti fordulatra.
   
A költségvetés bevételeinek elosztásakor nem a társadalom igényeit, szükségeleteit, érdekeit leképező arányosság érvényesült.



MI LETT A FIDESZBŐL???    

Ennek a FIDESZ-nek az egyik felét már csak a látszat köti a másik feléhez. A látszat és a kényszerű megfontolások. Akkora lett a távolság a jövőkép, a demokrácia vonatkozásában vallott nézetek és felfogások között, annyi az összegyűlt sérelem, annyira más lett a jó és a rossz megítélése, hogy már jó ideje nem igaz: egy a tábor, egy a zászló. Ez a FIDESZ már nem tartható össze.

A Fidesz alapítóinak többsége hű maradt a polgári vonalhoz. Számukra idegen és elfogadhatatlan az illiberális munkaalapú rendszer filozófiája és szellemisége, mint ahogyan az illiberális demokrácia és a diktátorokkal való barátkozás is. Ők nem erre kötöttek politikai szövetséget. Amikor beléptek a FIDESZ-be, akkor még a polgári Magyarország megteremtése volt a cél.  Ők nem ilyent akartak, nem így gondolták, nem erre vállaltak közösséget. Ami most van, sokkal inkább emlékeztet arra, ami ellen harcolni akartak, amikor induló fideszesként politikai közösséget vállaltak.

A mezei fideszes tagok többsége naponta szembesül a valósággal, ami merőben más mint amit a propaganda állít. Közülük sokan mondják, hogy a vezetőknek abból az időkből vannak emlékeik a valóságról, amikor még ők is a nép között mászkáltak, de már csak tanácsadóikon, sleppjükön keresztül, meg a hivatali autójukból látva ismerik a valós helyzetet illetve annak átiratát.

Az ami szerintük van Magyarországon, amit a propagandájuk is harsog, köszönő viszonyban nincs a megélhető valós magyarországi állapottal. A propaganda szerint minden mutató javul, mi meg egyre rosszabbul élünk. Volt már ilyen a magyar történelemben. Igazán mellbevágó viszont egy kormányzati politikusnak az állítása, aki szerint abban Magyarország egyedüli a világon, hogy itt a kormánynak és kormányzati politikusoknak nincsenek korrupciós ügyei, csak az ellenzéknek.

Mindez mentális viszonylatban is komoly terhet jelent, hiszen azonosulni kellene azzal a propagandával, amiről tudja az ember, hogy semmi nem úgy van. Arról amit lát az ember pont az ellenkezőjét kellene állítani, hogy része lehessen a nemzeti összetartozásnak. Na ennek fordítanak sokan hátat. Ki direktben, ki taktikusan igyekszik kiszállni.

Komoly taszító erőt jelentenek a ki nem mondott, ám a mélyben annál erősebben munkáló anyagi jellegű sérelmeknek is. Mert nem mindenkinek jutott hely a kondér mellett és nem mindenkinek jutott a jóból. Számosan vannak, akiknek járt volna, mert megígérték, mert elvégezte, mert használták tudását, kreativitását, ötleteit, anyagait, de nem fizették ki. Mert más vette fel helyette. Mert átverték, kihasználták gátlástalan tagtársai.

Mert ebben a leosztásban a gerinces örök vesztes marad a gátlástalannal szemben. A fideszesek többsége pedig eleve nem fér bele az érdekközösségbe, ugyanakkor mezei fideszesként főként ők találkoznak az Orbán ténykedése és a visszás ügyek miatti ellenszenvvel és gyűlölettel, ami közvetlenül rájuk zúdul. Ők naponta hallhatják: AKI A FIDESZRE SZAVAZ, AZ A KORRUPCIÓRA SZAVAZ.

Nem lehet csodálkozni, hogy az anyagi jellegű sérelmek miatt is számosan keresik a kiutat a FIDESZ-ből, a most már kényszerűnek látszó együvé tartozásból való szabadulást. Persze más a helyzet azok esetében akik tagjai az érdekközösségnek is, akiknek egzisztenciális érdekük, hogy más szemüveggel nézzék az illiberális munkaalapút. Nekik érdekükben áll, hogy a negatívumok helyett csak pozitívumot lássanak. Ha meg nincs pozitívum,  akkor találják ki, hogy legyen. Sőt, elvárható, hogy megmagyarázzák környezetükben azt is, hogy a rossz az egy más nézőpontból a jó. Ha kell csúsztatással, számok és tények megváltoztatásával támasszák ezt alá. Így nem meglepő ha egy idő után elmosódik a határ és a csúsztatás lesz számukra a valóság.

De az igazi baj, hogy a fideszes vezetők a valósággal már nem törődnek. Ők is elhiszik azt, amit a propaganda állít. Az ország valódi problémáit nem is ismerik, így erre nincsenek is megoldásaik. Ők valójában úgy gondolják, hogy egy sikerországban élünk, ahol az elégedetlenséget kívülről gerjesztik a háttérhatalmak és természetesen Soros György. Ők úgy látják, hogy az egészségügy jól működik, az oktatás rendben van. Hatalmas a fejlődés, a nyugdíjasok elégedettek és a közmunkáért járó havi 50 ezer forintból meg lehet élni.  A nemzet felemelkedéséhez stadionokat kell építeni, luxusberuházásokkal megmutatni, hogy erre is futja, mert szárnyal a gazdaság.

Egyre többen látják, hogy Orbán rendszeréből nem hozható ki több ennél a többség számára csupán nyomorgós életszínvonalat biztosító állapotnál, mert ez a rendszer így van beállítva. Egyre többen gondolják úgy, hogy ideje van a változásnak.                   



MAGYARORSZÁG JAVA ÉS SALAKJA - ÚJ IDŐK, ÚJ ERKÖLCSÖK

Volt az egyenlőség mítosza, aztán jött a 2010-es rendszerváltás, ami új értékrendet hozott. Maradtak az egyenlők, lettek egyenlőbbek és jött az új mérce, kinek mije van annyit ér.

Aztán jött az, hogy vannak rendesek és vannak a hitványak. Kik a hitványak? Hát a libsik, a sorosisták, a genderesek és mindenki más is, aki nem azt gondolja amit a doktorminiszterelnökúr, aki neres kinyilatkoztatás szerint az utóbbi 500 év legjobb, legnagyszerűbb vezetője.
Az meg, hogy mit kell gondolni és mondani, minden jelentősebb portálon le van írva, meg bemondják a híradóban is.

A hitványak között is vannak kasztok. Van az alig, a megtévedt, meg van az alsó, aminél lejjebb már nincs.
A hitványság alsó kasztja a hazaáruló, aki nem átallja azt mondani arról ami itt van, hogy diktatúra, hogy itt nincs jogállam és szólásszabadság, aki szerint a Sargentini-jelentés állításai igazak.
 
Hitvány salak népség ez, akiknek van bőr a képükön azt mondani, hogy a mienk Európa legkorruptabb országa, hogy ez itt nem igazi kereszténydemokrácia, mert a tízparancsolatből kivették a ne lopj tételt.
Szerencséjük, hogy Recsket bezárták!

Új idők vannak és új erkölcsök. És ez minősít. Van Magyarország java és salakja.


 JELENTŐSEN ROMLOTT A VERSENYKÉPESSÉGÜNK

A magyar gazdaság egysíkú fejlődése igen kedvezőtlen állapotot teremtett. A magyar exportnak csak 23 %-át állítják elő magyar vállalatok és ennek jelentős része is mezőgazdasági termék, feldolgozatlan nyers termék. Alig van magyar fejlett ipari termék amikor az ország a negyedik ipari forradalomra készül.

A kivitel több mint háromnegyedét külföldi cégek produkálják. A munkaerőhiány miatt rohamosan emelkedő bérek szintje rövidesen eléri azt az értéket, ami már inkább távozásra mint maradásra készteti az itt lévő multikat és külföldi tulajdonban lévő vállalatokat. Ez viszont azzal jár, hogy a magyar export akár 50 %-al csökkenhet, hiszen a jelenlegi export több mint 75 %-át vagyis háromnegyedét már külföldi cégek állítják elő. Ez pedig beláthatatlan következményekkel járna.

Már most is erősen szivárog a munkaerő a sokkal többet fizető külföldi munkákra, nem véletlen, hogy a hiányzó munkaerőkapacitást a rabszolgatörvénynek nevezett túlóratörvénnyel próbálják meg biztosítani. Meg persze bevándorlással, úgy, hogy vendégmunkásoknak nevezik őket. A legális bevándorló is bevándorló. Más vallás, más kultúra, más erkölcs, más szokások.

A magyar gazdaság versenyképességének fejlesztéséhez és a modernizáláshoz szükséges pénzek a sportba, a fociba mentek és mennek. A kutatóintézetekben és nem kutatóintézetekben lévő innováció fókuszálására és termelésbe való átforgatására alkalmas létesítmények és projektek helyett stadionok, sportcsarnokok, focipályák épülnek, melyekkel nem valósulhat meg a negyedik ipari forradalom vagy a hightech iparág térnyerése.

A sport az arányosnál tízszer nagyobb mértékben  kap állami pénzt más terület rovására, így torz fejlődési modell alakult ki, melynek hátrányai az utánunk jövő generációt sújtják. A külföldre elosztogatott százmilliárdok, a sportversenyek rendezésére fordított százmilliárdok nem csupán a magyarországi jóléti fordulat elindításától, a magyar egészségügytől, de a magyar gazdaság égetően szükséges  fejlesztésétől vonták és vonják el a forrásokat.           



LETT VOLNA PÉNZ A JÓLÉTI    FORDULATRA  - A KORMÁNYZATI   SZÁNDÉK  HIÁNYZOTT

Mindenki tudta, látta, hogy tele van a kassza. Különben hogyan tudott volna a kormány százmilliárdokat szétszórni úri hóbortjaira, sok milliárdot osztogatni külföldre, egyházaknak adni 150 milliárdot és propagandára költeni 150 milliárdot.

A 23-féle új adóval és számos jogosultság, kedvezmény megszüntetésével, hatalmas megszorítással elért költségvetési bevételek hosszú időre stabil forrást jelentettek a kiadásokra, de még ezután jöttek azok a bevételek, amelyekből 2020-ra már 4929 milliárd forint szabadon elkölthető plusz bevétel keletkezett a költségvetésben.

Az adónövekmények megugrásában jelentős szerepet játszott az új áfatörvény és az online számlázás bevezetése.
Csordultig megtelt a kassza. Jogos volt az elégedetlen magyar emberek, főként nyugdíjasok követelése: KÉRJÜK A RÉSZÜNK A KÖZÖSBŐL! AMI NEKÜNK JÁR AZT NE MÁS TEGYE ZSEBRE!

2015  + 848 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2016  + 490 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2017  + 670 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2018  + 1004 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
2019  + 1317 MILLIÁRD ADÓNÖVEKMÉNY
HAZAUTALT PÉNZEKBŐL 600 MILLIÁRD
ÖSSZESEN: 4929 MILLIÁRD FORINT



MIT AKARNAK A MAGYAR EMBEREK?   


A magyar emberek nem akarnak sokat, csupán normális életet. 32 éve ezt ígéri a politika. Keveseknek teljesült, a többségnek csak ígéret maradt. Ezért tartják a magyarok eldobható 32 évnek a rendszerváltás óta eltelt időt.

Mit akarnak a magyar emberek? Azt akarják, ha annyit dolgoznak mint nyugaton, akkor annyi bért kapjanak érte és úgy élhessenek mint nyugaton. Ha nyugaton adómentes a megélhetéshez szükséges jövedelem, akkor itt is az legyen.

Az egyszerű dolgos magyart nem érdekli az ideológia, a keleti nyitás, a munka fétise, nem hatnak rá a fennkölt szólamok. Egyszerűen jólétben szeretne élni és azt akarja, hogy fizessék meg a munkáját, ne szedjék el tőle ami az övé 46-féle új adóval, hogy majd stadiont építenek neki.

Mit akarnak a magyar emberek?  Azt, hogy aki rendesen dolgozik, annak ne legyen gond a megélhetés, egy ruhadarab megvásárlása, vagy az, hogy hétvégén vendéglőbe mehessen a család és élvezhesse az élet apró örömeit. Egyszerű, teljesíthető vágyak, igények.

Mit akarnak a magyar emberek?  Arányosan részesedni a közösből. Ami nekik jár azt ne más tegye zsebre.  Tisztességes nyugdíjemelést.  Ne a családoktól, a nyugdíjasoktól, a betegektől, a gyógyítástól elvett százmilliárdokból építsenek stadionokat, rendezzenek sportversenyeket, hogy 30 másodpercre feltűnjenek a világhíradókban.

A magyar emberek stadionok helyett modern kórházakat és bérlakásokat akarnak.


Mennyit ér az 1 %-os magyar gazdasági növekedés? 

1 %-os magyar gazdasági növekedés csak 130 eurót ér, az 1 %-os német növekedés pedig 450 eurót. Ugyanis a gazdasági növekedést az egy főre jutó GDP-re vonatkoztatják. A német GDP pedig közel négyszerese a magyar GDP-nek. Így nyilvánvaló, hogy a német 1 %-os gazdasági növekedés is euróban számolva közel négyszer annyit ér mint a magyar 1 %-os gazdasági növekedés.

Persze lehet villogni azzal, hogy Magyarországon 4 %-os a gazdasági növekedés, Németországban meg csak 2 %-os.  De a magyar gazdasági növekedés  euróban számolva csak 520 eurót jelent, míg a 2 %-os német gazdasági növekedés pedig 900 eurót. Ez nem felzárkózást, hanem leszakadást jeélent. Évente 380 euróval nő a távolság a magyra gazdaság 4 %-os növekedése esetén a csak 2 %-al növekvő német gazdasághoz képes.

Könnyú kiszámolni, hogy hány százalékos gazdasági növekedés kellene ahhoz Magyarországnak, hogy legalább beérje a 2 %-os német gazdasági növekedés mértékét euróban. Ahhoz, hogy a magyar gazdaság euróban azonos nagyságú növekedést produkáljon mint a német vagy osztrák gazdaság, évente legalább 8 %-os gazdasági növekedésre lenne szükség.  De ez még kevés lenne ahhoz, hogy teljesüljön a cél: " 2030-ra Magyarország tartozzon az Európai Unió öt legjobb országa közé, ahol a legjobb élni, lakni, dolgozni. "

Mert ahhoz, hogy a magyar gazdaság  elkezdjen felzárkózni, legalább 10-15 %-os gazdasági növekedés kellene.  Sajnos  szomorú tény, hogy a 4 %-os magyar gazdasági növekedés esetén még nincs felzárkózás, sőt, évente 380 euróval nő a leszakadásunk. 
          
Ugyanakkor létezik terv, gazdasági modell - a bmodell - a nagyléptékű fejlődésre, ami kétfaktoros gazdasági növekedést alkalmazna, ez esetben 2 motor hajtja a gazdaságot.    
                 


A  MAGYAR NYUGDÍJASOK  

Ezt az országot aktív korukban a mostani magyar nyugdíjasok építették, működtették. Akkor az ő vállukon volt az ország ezer gondja. A mai nyugdíjasok voltak a nagy generáció tagjai, akik közül számosan maradandót alkottak, nagy dolgokat vittek véghez. Sorsfordító időkben tették dolgukat, kiálltak a változás mellett.

Ők nyugdíjasként nem akarnak lehetetlent, csak azt ami Európában, Magyarországon minden nyugdíjasnak kijár. Tiszteletet, a tisztességes megélhetés lehetőségét, jó orvosi ellátást, megfizethető gyógyszereket és a nyugdíjak valós inflációt és a bérek emelkedését is figyelembe vevő vegyes indexálású emelését.

A magyar nyugdíjasok kérik a részüket a közösből. Ami nekik jár azt ne más tegye zsebre. Az ő pénzükből ne építsenek felesleges, kihasználatlan építményeket sportcélokra, azért, hogy a hatalom kedvezményezettjeinek folyamatosan legyen építőipari megrendelésük. A nekik járó pénzből ne rendezzenek a más országok által a megtérülés hiánya és a hatalmas költségek miatt lemondott világversenyeket, hogy a magyar vezetők 30 másodpercre feltünjenek világhíradókban.

A magyar nyugdíjasok nem akarnak mást csak tisztességes megélhetést biztosító, nyugodt, békés nyugdíjas életet, nyugdíjas éveket.



ORBÁN RENDSZERE IDEGEN TEST A FEJLETT EURÓPÁBAN


Amikor idegen test kerül egy természetes fejlődés révén kialakult és működő szervezetbe, akkor az esetek többségében fennáll a kilökődés veszélye. A munkaalapú illiberális rendszer nem természetes folyamat szülötte hanem művi formáció, valójában egy a fejlődéssel szembenálló, ideológiai alapvetéseivel, szabályaival a fejlődést gátló, negatívan befolyásoló, a jövedelemtermelő képességet hátráltató rendszer.  
                                               
Elképzelhetetlen, hogy az illiberális munkaalapú rendszer beilleszthető legyen a fejlett európai közösség jóléti rendszerébe.         

Nem lettünk a térség termelési központja, a déli, keleti kereskedőházak nem hoztak számottevő piacot, szinte semmi nem jött be abból, amít ígértek.                 
                  
MI a valóság? Az, hogy az uniós támogatás infúziója tartja stabil állapotban a magyar gazdaságot. Mi a valóság? Az, hogy maradt a csóróság, nyomor, elégedetlenség és akinek ebből elege van az lelép, elmegy oda, ahol a nyugati fogyasztói kultúra őrületében részesülhet, bár ők ezt ott tisztességes megélhetésnek mondják. Akik pedig itt maradnak azok fogják megfizetni az orbáni kitérő árát.